В Україні реформують швидку медичну допомогу. Виклики ділитимуть на певні категорії, а “швидка” виїжджатиме не до всіх.
Про це мовиться у матеріалі “Твого міста”.
Якщо стан пацієнта не загрожує його життю і допомогу можна отримати на первинній ланці, то бригади не виїжджатимуть.
Перша заступниця міністра охорони здоров’я Ірина Садов’як зазначила, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно першу допомогу. Із 6,8 млн викликів на рік 4,7 є невчасними, наголошує посадовиця. Тому у МОЗ напрацювали нові алгоритми надання екстреної меддопомоги за чотирма визначеними категоріями.
Категорія 1 – це критичний стан хворого, який вимагає негайного реагування, втручання, реанімаційних заходів, як-от у випадку клінічної смерті, обструкції дихальних шляхів, виникнення політравми. При цій категорії високі показники смертності. Час до першого контакту з хворим має становити менше 10 хвилин.
Категорія 2 – екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, які можуть вимагати швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. Небезпека залишається критичною. Час до першого контакту має становити до 20 хвилин.
Категорія 3 – не екстрені стани, які не несуть загрози для життя та здоров’я пацієнта, приміром, при загостреннях хронічних захворювань. Показники смертності при цьому низькі або нульові. Ці виклики скеровуватимуть на первинну ланку, а при можливості на виклик виїде бригада, яка не задіяна на викликах для категорій 1 та 2.
Категорія 4 – непрофільні виклики. Реагування відбувається без виїзду бригади екстреної меддопомоги. Пацієнт може отримати консультацію телефоном або його скерують на надання допомоги сімейним лікарем.
Нагадаємо, в Україні “швидка” на смерть збила дитину.
Коментарі закриті.